Köpvillkor & Allmänna villkor

VILLKOR OCH BESTÄMMELSER

Pastaria är en restaurang som tillagar beställningar av livsmedel från beställaren (nedan kunden). Pastaria levererar till privatpersoner och företag innanför Gävle Kommun med omnejd. Pastaria försöker alltid upptäcka och varna om eventuella driftstörningar, men ansvarar inte för fördröjd eller utebliven leverans till följd av eventuella tekniska problem.

PERSONUPPGIFTER

Pastaria lagrar all information som anges vid beställning.
Hur vi använder din information
Vi använder informationen vi samlar in på olika sätt, inklusive för att:
Tillhandahålla, driva och underhålla vår webbplats
Förbättra, anpassa och utöka vår webbplats
Förstå och analysera hur du använder vår webbplats
Utveckla nya produkter, tjänster, funktioner och funktionalitet
Kommunicera med dig, antingen direkt eller genom någon av våra partners, inklusive för kundtjänst, för att förse dig med uppdateringar och annan information som rör webbplatsen och för marknadsförings- och reklamsyfte
Skickar mejl till dig
Hitta och förhindra bedrägerier

Denna information behövs för att kunna erbjuda en trygg och bra tjänst. Vi följer GDPR. Genom att skicka en beställning eller registrera ett konto på Pastaria hemsida godkänner du enligt GDPR att informationen och uppgifterna får lagras, sparas och bearbetas i vårt dataregister samt presenteras för de parter (t ex utkörningsfirman) som behöver informationen för att kunna fullgöra sina åtaganden gentemot dig som beställare. När du beställer från Pastaria accepterar du att vi automatiskt skapar ett användarkonto till dig. Inga personuppgifter lagras längre tid än vad som är nödvändigt för att vi ska kunna erbjuda våra kunder en bra tjänst.

Ta bort ditt konto och all sparad data
Vill du ta bort ditt konto samt den information som finns lagrad om dig så kan du kontakta oss så raderar vi ditt konto och tar bort all sparad data åt dig. Se våra kontaktuppgifter längst ner på sidan eller skicka ett maila till support@foodeasy.se. Ange ditt FÖRNAMN och EFTERNAMN samt den MAILADRESS som du har använt när du har använt vår tjänst. Ange rubriken TA BORT KONTO.

Se vilken data som finns sparad om dig
Vill du veta vilken data som finns sparad om dig så kan du kontakta oss så skickar vi information till dig. Se våra kontaktuppgifter längst ner på sidan eller skicka ett maila till support@foodeasy.se. Ange ditt FÖRNAMN och EFTERNAMN samt den MAILADRESS som du har använt när du har använt vår tjänst. Ange rubriken SKICKA MIN DATA.

BESTÄLLNING

För att få handla från Pastaria:s hemsida måste du ha fyllt 18 år.

All personinformation som anges i beställningsformuläret ska vara korrekt och tillhöra den som beställer produkterna. Pastaria ansvarar inte för utebliven leverans till följd av otillräcklig eller felaktig information i beställningsformuläret.

PRODUKTER

Pastaria har som mål att alltid hålla sidan uppdaterad för eventuella förändringar i produktutbudet men vi reserverar oss för att vissa produkter kan vara slut i lager. Pastaria ansvarar själv för att meddela kunden om detta och erbjuda ett alternativ.

Pastaria arbetar för en hög kvalitet på de produkter som erbjuds via hemsidan och har därför ett stort intresse av att ta del av kundens erfarenheter. Om kunden har klagomål på enstaka produkter ska kunden i första hand ta upp detta med Pastaria.

Medan Pastaria eftersträvar att alla priser på hemsidan är helt korrekta, reserverar vi oss för eventuella fel och möjligheten att neka en order.

BETALNING

Alla beställningar via Pastaria är bindande. Pastaria tar emot betalning genom Pastarias hemsidan genom Nets Easy. Betalning ska ske i svenska kronor.

Alla priser på Pastaria är inklusive moms om inget annat anges. Momsen på livsmedel är 12% vid avhämtning och utkörning och i övrigt är momsen 25%. Kvitto och momsspecifikation erhålls automatiskt och sänds därefter till kundens angivna mailadress.

Om kunden väljer att betala genom faktura från Nets Easy har Pastaria rätt att debitera en faktureringsavgift till kunden. Faktureringsavgiften framgår i matbeställningens sammanfattningssida som du finner i samband med att du fyller i din betalinformation.

LEVERANS

Pastaria och alla inblandade partners mål är att erbjuda den kortaste möjliga leveranstiden. Utkörningen kan skötas av en extern part. Leveranstiden varierar ofta med tiden på dygnet och vi reserverar oss för eventuella dröjsmål till följd av lång orderkö eller trafikproblem. För särskilt långa leveranstider har Pastaria det yttersta ansvaret att meddela kunden om detta.

Pastaria har specifika utkörningsområden och restaurangen har rätt att neka utkörning till områden utanför dessa. Priset på hemkörning kan variera beroende på kundens order, såsom minsta antal rätter eller minsta totalsumma. Eventuell utkörningskostnad framgår på beställningen och kan variera mellan olika tidsperioder.

ÅNGERRÄTT

Försäljningen av mat via Pastaria omfattas inte av ångerrätt enligt distansavtalslagen (lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler). Du kan läsa mer om ångerrätt och vilka varor och tjänster som är undantagna från ångerrätt på Konsumentverkets hemsida.

MISSBRUK

Pastaria lagrar kundens IP-adress och annan värdefull information om kundens Internetleverantör för att vid eventuellt missbruk av tjänsten kunna spåra upp beställaren. Vi polisanmäler och utreder alla typer av missbruk av våra tjänster på Pastaria.

VILLKORSÄNDRINGAR

Pastaria har rätt att ändra dessa villkor utan att i förväg få ditt godkännande. Pastaria informerar om ändringen minst en vecka innan den träder i kraft. Informationen lämnas på webbplatsen. Genom att fortsätta att nyttja Pastarias webbtjänst efter att ändringen trätt i kraft godkänner du ändringen.

KONTAKTUPPGIFTER

Vill du komma i kontakt med oss på Pastaria når du oss på telefon Pastaria eller via mejl Pastaria. Vi besvarar de flesta mejlfrågor inom 48 timmar.

OBS! Matbeställningar tas ej emot via mejl.

Pastaria ägs av Sörby Pasteria AB med org. nummer 559000-5004. Pastaria håller till på GRANITVÄGEN 1 A, 80262 Gävle

Rulla till toppen